Dolfijnen spotten

19 juli 2016 - Playa de la Américas, Spanje

Op dag 9 gingen we op een catamaran op zoek naar dolfijnen. Wie mij en mijn laatste tripjes op een boot kent, zal vast niet verbaasd zijn dat ik een beetje bang was om zeeziek te worden. Nou, gelukkig is dat deze keer niet gebeurd. Pfff. Het varen was prima. En na een niet al te lange tijd kwamen we walvissen tegen. Wat is dat mooi om te zien! Helaas kwamen we geen dolfijnen tegen. Dat was wel even een domper. Na het zien van de walvissen voeren we naar een baai. Daar was tijd om te snorkelen en wat te eten en drinken. Adam was een stukje gaan zwemmen en had een schildpad gezien waar hij een stukje mee mee kon zwemmen. Ik en een aantal anderen gingen ook de kant van de schildpad op. Ik mocht Adam zijn duikbril lenen, ik was in een snokelsetje vergeten te pakken Ik zag nog net een glimp van de schildpad. In de zee zwemmen viel toch een beetje tegen (qua golven) en dus zwom ik terug naar de boot. Daar kreeg ik van Rich (die liever het water niet in wilde) een snorkelsetje. Ik was een beetje aan het stoeien met de snorkel. Ik had het nog nooit eerder gedaan. Gelukkig had ik het snel onder de knie en zal een een schol kleine visjes. De schol werd steeds groter en opeens gingen alle visjes dezelfde kant op. Op dat moment zwom er links van mij een schildpad voorbij. Ik ben eerst even boven gekomen om de andere te roepen en toen snel weer onder water gegaan. Ik kon ook een stukje met de schildpad mee zwemmen. Wat zijn die dieren mooi om te zien en wat een mooie ervaring was dat. Ik zal het niet snel vergeten!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cees:
    23 juli 2016
    Weer een mooi verhaal, jammer dat de vakantie er voor jullie bijna op zit.
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot gauw.
    Groet Pa,
  2. Ma en peter:
    23 juli 2016
    hè fijn dat niet zeeziek geworden ben die ervaringen hebben we alle twee gehad leuk dat jullie zo een leuke ervaringen hebben met snorkelen jammer voor jullie dat het er bijna op zit ik wens jullie een goede terug reis en geniet nog van de laatste dag daar gr ma en peter
  3. Mama:
    23 juli 2016
    Wat een mooi verhaal weer, fijn dat jullie het zo leuk hebben. Geniet nog maar van jullie laatste dagen daar. Groetjes, mama
  4. Tilly:
    24 juli 2016
    Bedankt voor je leuke verhalen,en dat jullie het zo mooi vinden allemaal. Het zit er bijna op voor jullie.hoop dat jullie een fijne vlucht terug hebben en tot horens.
    GR Tilly en Henry.xxx