Aurora Borealis avond safari

3 januari 2017

Vanochtend hebben we weer een wandeling gemaakt. Deze keer zijn we de andere kant opgegaan. Onderweg kwamen we echter dat er ook een bus gaat naar de andere kant van piste. Daar gaan we vrijdag nog even kijken. In de middag hebben hebben we het rustig aan gedaan. Om 19.00 uur moesten we weer verzamelen voor de avond safari met kans op het Noorderlicht. De kans dat we dit ook zouden zijn was heel klein. Het was de hele dag bewolkt en het sneeuwde. Maar dat zou de pret niet mogen drukken. We hadden afgesproken dat Rich op de heenweg zou rijden en ik op de terugweg. Wat was het weer mooi onderweg maar ook heel koud. We vertrokken met -18 en hoe we ons ook hadden aangekleed, als je achterop zat, bevroor je zowat. Halverwege de rit stopten we op het bevroren meer. Het was nog steeds bewolkt maar de gids bleef zeggen dat we hoop moesten houden. We kregen warme sap, koffie , thee en een hotdog om op te warmen. Na ongeveer 10 minuten kwam er iemand binnen die zei dat het Noorderlicht te zien was. We gingen weer naar buiten en daar was het Noorderlicht inderdaad te zien. Alleen nu was het wit licht. Dit was moeilijk om op de foto te zetten. Na een half uurtje gingen we richting huis. Zoals gezegd, reed ik op de terug weg. Ik had even iets langer nodig om alles goed.omder controle te krijgen maar uiteindelijk zijn we heelhuids weer thuis gekomen!