Santa Claus Village en artic cirkel

4 januari 2017 - Rovaniemi, Finland

Het zou vandaag echt koud worden, we hebben ons dus goed ingepakt voor de richting Rovamieni gingen. Op de heenweg zagen we een open veld met rendieren. Super gaaf om te zien. Ze staan rechts op de foto Aangekomen bij Santa Claus Village mochten we met de kerstman op de foto. Oke, we moesten 45 minuten wachten maar dat mocht de pret niet drukken. Wat bleek, de kerstman sprak een aardig woordje Nederlands! Maar we hebben ook ontdekt dat hij wel een afzetter is. We konden 1 uitgeprinte foto kopen voor €30,00 of 2 foto's laten mailen voor €40.00 Nou, dat hebben we natuurlijk niet gedaan. We hebben wel van al het andere zelf maar foto's gemaakt. We hebben bij de rendieren gekeken, heel slecht gegeten en leuk gewinkeld. Ook hebben we allebei een certificaat dat we de poolcirkel gepasseerd zijn. Het was in Rovamieni - 23/24 graden en dat was al heel koud. Onderweg naar huis zagen we borden met -39! Gelukkig was het in Levi maar -30 Als je buiten liep bevroren je handschoenen, je capuchon maar ook je wimpers, wenkbrauwen en je haar. Gelukkig ben je zo weer ontdooid als je thuis bent!

1. Cees Kruijthoff:
    5 januari 2017
    Hallo ,ja jongens het is en blijft een prachtig land maar daar waren jullie al achter gekomen, ik zou zeggen geniet er nog maar een paar dagen van want de vakantie gaat al aardig opschieten

Groet: Pa
  2. Mama:
    5 januari 2017
    Gelukkig hebben jullie lekker warme kleding aan. Jullie zien er in elk geval blij uit.

Groetjes, Mama