Aankomst en oud en nieuw in Levi

1 januari 2017

Na een uur vertraging, door een kapotte brandstofpomp, zijn we veilig geland op Kittila airport. In het vliegtuig dachten we dat er niet overal sneeuw zou liggen, we zagen nog allemaal groene stukken. Gelukkig bleek dat anders te zijn. Er lag overal zeker een cm of 50 sneeuw. Het groene wat we zagen waren de toppen van de bomen maar tussen de bomen lag er ook genoeg sneeuw.
Na een ritje van 20 minuten zijn we aangekomen in Levi. We verblijven midden in het dorpje en hebben uitzicht op de skipiste. We zijn vandaag een stuk gaan lopen om de omgeving te verkennen. In de avond hebben we lekker gegeten bij Colorado. Tegen middernacht zijn we naar het plein gelopen voor de vuurwerkshow. Wat was dit mooi zeg. Maar wat misschien nog mooier was, (weer wel zeker, kippenvelmoment) was dat na het vuurwerk het Noorderlicht tevoorschijn kwam. De foto's zijn misschien een beetje wazig maar dat komt door de kruitdampen van het vuurwerk. Nu maar afwachten wat de rest van de week gaat brengen!

1. Ma en peter:
    1 januari 2017
    hoi sabine en richard zo te zien genieten jullie daar in Finland fijn dat jullie het niderlicht hebben gezien hopen dat het nog een keer zonder kruitdamp te zien is geniet ervan gr ma en peter
  2. Cees:
    1 januari 2017
    Mooi verhaal en vooral mooie foto's, geniet er maar goed van
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag groet Pa
  3. Tilly:
    Hoi Richard en Sabine.
    Leuk dat jullie weer een reisverslag maken.
    Mooi dat jullie het noordelicht hebben gezien nu hopen dat het nog eens lukt.
    Geniet ervan en wij wensen jullie een hele mooie reis.En natuurlijk nog de allerbeste wensen voor 2017.
    Gr xxx