San Francisco

31 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag kunnen jullie onze belevenissen lezen uit San Francisco. Toen we aangekomen zijn, zijn we in de cable car gestapt. Wat een beleving. De straten zijn hier echt super stijl en bij elke hobbel denk je, het kan niet gekker en toch is de volgende heuvel, hobbel, berg (hoe je het ook noemt)stijler dan de vorige. Bij het eindpunt, Fisherman's Wharf, zijn we uitgestapt. Wat een gezelligheid! Bij pier 39 hebben we gezellig wat zitten eten.Vanuit het restaurant zagen we de zeeleeuwen liggen. Sandra, je had helemaal gelijk, wat stinken die beesten! Daarna zijn we nog met een Rocket Boat gaan varen. Dit was, zo net na het eten, geen slim idee. Het is een boot die je met hoge snelheid, de kustlijn van SF laat zien en daar moet dan natuurlijk ook bij gestunt worden. Ondanks dat ik kletsnat uit de boot kwam, vonden we het allebei super gaaf.

Onze tweede dag in SF stond in het teken van Alcatraz. Om 11 uur vertrokken we met de boot naar het eiland. We hebben hier een audiotour gedaan om zo alles te weten komen van de gevangenis. Wat voor de een een hel was (gevangenen) was voor de ander een paradijs op aarde (de kinderen van de bewakers die vas op het eiland woonden). Dit contrast was schokkend om te zien. Vandaag was William G. Baker (#1259)ook op het eiland. Hij heeft drie jaar vast gezeten in/op Alcatraz. We hebben zijn boek gekocht en hij heeft het voor ons gesigneerd. Eenmaal weer op het vaste land zijn we op zoek gegaan naar Lombard street. PFFFF wat een klim was dat. We hebben een aantal stijle straten op moeten lopen om uiteindelijk bij Lombard street uit te komen, maar wat een gave straat. Dit is een stuk van een straat die tussen 2 blokken, kronkelend naar beneden loopt, waar alle andere straten gewoon recht toe, recht aan zijn. Tientallen auto's zagen we via dit straatje naar beneden kronkelen. Dit stukje wordt ook wel "Crookedest Street" genoemd.

Morgen blijven we iets langer dan gepland in SF. We gaan een whale watching boottocht doen. Als we klaar zijn met deze tocht gaan we naar Modesto.

1. Cees:
    1 augustus 2014
    Mooie foto's en goed verhaal kijk al weer uit naar het volgende
    Groet pa
  2. Mama:
    1 augustus 2014
    Ik ben ik zo blij met jullie verhalen en foto's, jullie verwennen ons er maar mee. De foto's zijn echt prachtig, dus ga zo door, dan mis ik jullie niet al te erg.

Dikke kus, Mama