Yosemite

3 augustus 2014 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Zo, nou, poeh, poeh....de laatste 2 dagen waren niet onze beste vakantiedagen. We hadden bedacht om een walvis boottocht te maken. Let's never do that again. De tocht duurde 6 uur, van die 6 uur heb ik  het eerste half uur rustig gezeten toen 5 uur over de reling gehangen en het laatste half uur heb ik binnen gezeten om weer een beetje op temperatuur te komen. Gelukkig was ik niet de enige, met mij hingen er nog 13 ( of meer) mensen over reling. Gezellig joh ;) Er waren uiteindelijk wel 3 walvissen te zien maar op dat moment kon het mij niet meer zoveel schelen. Rich heeft ze eigenlijk ook niet gezien omdat hij voor mij aan het zorgen was, dat was wel super lief!

Toen we eindelijk terug aan land waren wilden we snel naar Modesto. Het zou een ritje zijn van anderhalf uur, we hebben er ruim vier en een half uur over gedaan! Er stond heel veel file,  zonder reden. In Modesto hebben we ook alleen maar geslapen.

De volgende dag zijn we op tijd vertrokken naar Yosemite.  Wat een mooi en groot natuurgebied is dat. Je komt bijna ogen te kort om alles te kunnen  zien. Bergen, bomen, vlaktes en water, het is er allemaal. Er zijn ook beren die daar leven maar die hebben we helaas niet gezien.  Via Yosemite zijn we naar Mammoth Lakes gereden. Deze rit ging niet helemaal zoals het hoorde. Op een gegeven moment gaf de auto aan dat de airconditioning uit moest om oververhitting van de motor te voorkomen. Daar zit je dan, 40 graden en geen airco. Dan maar arko!  Maar ook de remmen deden het niet helemaal goed. Op het moment dat we moesten remmen, schudde heel de auto heen en weer. Gelukkig zijn we zonder kleerscheuren aangekomen bij het hotel. We zijn langs een Hertz filiaal gereden, daar hadden ze geen auto's!! Dan Hertz maar bellen....pfff....daar werd ons verteld dat we opgehaald konden worden met een sleepwagen en die zou ons bij de nieuwe auto brengen. Dat zou een rit zijn van 5 uur heen en 5 uur terug. Dat hebben we toch maar niet gedaan (het was al tegen 8 uur in de avond). In de buurt zijn ook geen Hertz filialen meer open. Morgen moeten we weer terug bellen (vandaag hebben we al 2 uur aan de telefoon gehangen)en dan kijken ze wat ze verder nog voor ons kunnen doen. Wij willen in ieder geval niet verder met deze auto!!!

Gelukkig hebben we wel veel mooie foto's!

1. Sandra:
    Heey,

Wat een belevenissen joh, hopelijk krijgen jullie snel ander vervoer! Remmen zijn wel heel belangrijk, we willen jullie graag weer terug zien hier. Nou geniet verder van de reis. Als we vanaf hier voor jullie kunnen bellen naar Hertz of iets anders kunnen regelen. Moet je het laten weten he. X
  2. Cees:
    3 augustus 2014
    Dat is pech 2 dagen van jullie vakantie problemen, ik hoop dat het snel opgelost is
    Hopelijk is het volgende verslag weer helemaal positief, verder wens ik jullie nog een heel fijne reis.
    Gr pa
  3. Linda:
    3 augustus 2014
    Jemig, jullie hebben net zoveel geluk met jullie vervoer als wij met het onze!

Jammer dat je zeeziek was Sabine, da's echt ellende.

Be safe!
  4. Mama:
    3 augustus 2014
    Dat waren 6 hele lange uren voor jou vermoed ik, jammer hoor. Maar goed je leert er weer van. Niet meer gaan varen dus. Maar wat vervelend van die auto. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost een dat jullie weer vrolijk verder kunnen in een andere. Heel veel plezier nog. Groetjes en liefs, Mama
  5. Linda:
    4 augustus 2014
    En? Hoe ging het verder? (We hebben wifi hier, kun je het merken, hahaha)
  6. Mama:
    5 augustus 2014
    Is die auto inmiddels al gerepareerd/omgeruild. Laat het ons even weten. Liefs en groetjes, Mama